החברה זקוקה לשרת?

החברה זקוקה לשרת?

אתה יודע שהחברה שלך גודלת, ברגע בו עולה הצורך להתקין שרת "אמיתי" במקום שמחשב   PC  מיותר יאחסן את התוכנות וקבצי החברה שלך.

אבל מה זה בדיוק שרת? ומה ההבדל בינו לבין מחשב ה- PC הרגיל? מדריך קנייה זה, יעזור לך לדעת כיצד אתה יכול לעשות שימוש בשרת בעסק שלך.
סוגי שרתים

שרת מנהל ומרכז משאבים שבשימוש על-ידי מס' משתמשים ברשת. השרת, הינו חזק משמעותית ממחשב PC ומשמש למטרה שונה לחלוטין. אם לתת לשרת שם תואר, המילה "מסור" יושבת עליו מצויין, בעיקר בגלל שלא תמצאו אותו מבצע משימות אחרות מלבד אלו המוגדרות כ"משימות שרת". השרתים מאחסנים קבצים, מנהלים תורות הדפסה, מארחים את שרת הדואר של כלל החברה או העסק ועוד שלל משימות מורכבות המוגדרות בהתאם לצרכים האישיים שלכם. השימוש בשרת הוא נוח ויעיל, מאחר ואין צורך לגשת למחשב של עובד בחברה שוב ושוב, ע"מ להוציא מידע מהדיסק הקשיח שלו, לגרום להאטת המערכת שלו ובעיקר להציק ולפגוע בתפקוד הכולל. בנוסף, אחסון מידע חשוב על שרת אחד, הופך את נושא הגיבויים להרבה יותר פשוט וקל.

התאמה טכנולוגית אישית לכל ארגון

קביעת מס' השרתים, והגודל שלהם תלוי בסוג ומורכבות המשימות שיהיה עליהם לבצע. גורמים כמו כמות זכרון RAM, קבולת האחסון, מס' המשתמשים, ומס' המעבדים הנדרש לביצוע המשימות – ישפיע על גודל השרת שלך. בעוד ששרת אחד יכול להתמודד עם מס' משימות לניהול עסק קטן, ייתכן ויהיה צורך לבודד משימות אלו למספר שרתים במידה וקיים עומס ועלייה בנטל ביצוע אותן המשימות. במידה והתוכניות שלך בעסק לשנתיים שלוש הקרובות כוללות העסקת עובדים חדשים, רכישת מחשבים, מצלמות אבטחה חדשים או עלייה בתנועה ברשת – חשוב שתבחר בשרת שניתן לשדרג אותו בעתיד, להרחיב את כמות הכוננים הקשיחים במערכת כמו גם את הזכרונות והמעבדים. ישנם כללים בסיסיים לעיצוב ובניית המערכת, הם בד"כ תלויים בסוג התוכנה שבה אתם משתמשים, לכן חשוב לבדוק את הגדרות ספק התוכנה לקבלת מפרט טכני מדוייק.

איפה כדאי לרכוש

אם אתה צריך עזרה בהתקנת השרת, עליך לוודא שאותה חנות מספקת תמיכה מסוג זה, יתכן והדבר יהיה כרוך בתוספת תשלום. לא משנה איפה תחליט לרכוש את השרת שלך, חשוב שתקבל לפחות שנה אחריות באתר הלקוח, תמיכה טלפונית חינם, ושלוש שנות אחריות על חומרת המערכת.

הבטחה של אחריות ושירות לקוחות מאוד חשבו לאדם שלא מבין בתחום, אז פנו למומחים בתחום עם ניסיון וחוות דעת חיובית של לקוחות.