תפקידם של ארונות התקשורת

בעידן המודרני שלנו, בו תקשורת היא הכלי עסקי החשוב ביותר שיש לארגונים ובתי עסק, באופן טבעי, היא הפכה לאישו רציני ומורכב, אשר יש לנהוג בו בזהירות רבה. כמויות ציוד התקשורת, כבלים, נתבים, ראוטרים, מתגים, טלפוניה ואלמנטים נוספים, המשמשים את הארגון בתקשורת הפנימית והחיצונית שלו, בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין לקוחות וספקים, הינה עצומה, ולכן, נוצר צורך לרכז אותם במקום אחד. בארגונים גדולים ועתירי תקשורת, מרוכזים כל הרכיבים בחדרי תקשורת מאורגנים ומסודרים, אבל, גופים עסקיים בינוניים וקטנים יוכלו שלא להקצות לכך "חדר תקשורת" ייעודי, אלא להסתפק בארונות תקשורת יעילים.

למה תשתיות תקשורת אינן יכולות להיות מפוזרות בשטח?

לכאורה, באופן "הגיוני", למה עלינו לטרוח ולהציב ארון תקשורת, כאשר אפשר למתוח כבלים ולהציב כל ציוד תקשורת היכן שזקוקים לו? התשובה מתחלקת לשתי סיבות עקרוניות:

ראשית, כבלים חופשיים שאינם מקובעים בתעלות וציוד תקשורת המפוזר בכל פינה חשופים לנזק רב יותר ועלולים אף לגרום לנזק לאנשים שבקרבתם (מעידה על כבל רשת, למשל).

שנית, בנוסף לגורם הבטיחותי, ישנה גם סיבה תפעולית: בארגונים גדולים, ישנה חשיבות רבה גם לזמן שנחסך בעת אבחון וטיפול בתקלות ולכן, כאשר כל הציוד מרוכז ומסודר בארונות תקשורת, קל יותר לנטר את מצבו באופן שוטף וקל יותר לאתר תקלות, לכשתיגרמנה.

האם ארון תקשורת הוא סתם קופסה?

כן ולא. בבתים פרטיים רבים אשר תוכננו ונבנו בשנים האחרונות, מוקם סוג מסוים של ארונות תקשורת אשר מרכז בו את הטלפוניה, ציוד הרשת והכבלים המגיעים מכל רחבי הבית. סוג זה של ארונות תקשורת, מתאים גם לבתי עסק קטנים מאד, אשר צרכי התקשורת שלהם קטנים. במקרה כזה, יוכל בית העסק הקטן להסתפק בארונות תקשורת פשוטים ופאסיביים, אליהם מתנקזות כל תשתיות תקשורת הקיימות.

אבל ככל שהארגון גדול יותר, צרכי התקשורת שלו גדלים, כמות הציוד הופכת לרבה יותר, והאקטיביות והאפקטיביות הנדרשות מארונות התקשורת עולה בהתאמה לחשיבותם לארגון. בארונות כאלה נוצר צורך בבקרת אקלים שוטפת, בפסי שקעי מתח ורשת, צורך במתקון כבילה נכנסת ויוצאת וכן הלאה. בארגונים כאלה, ארונות התקשורת נחשבים ללב ליבה של תשתית התקשורת הארגונית ואל תפעולם השוטף ותחזוקתם יש להתייחס ברצינות ובכובד ראש.

כיצד בוחרים ארון תקשורת לארגון?

כעת, אחרי שהגענו למסקנה כי כמעט כל ארגון זקוק לארון תקשורת אחד לפחות, על מנת לרכז את ציוד התקשורת, האינטרנט והטלפוניה שלו, מהם השלבים בבחירת ארון התקשורת המתאים לארגונכם?

  • מאפיינים רשת תשתיות תקשורת קיימות בארגון וממפים ציודי קצה, כבלים וציוד תקשורת.
  • מכינים תוכנית הכוללת רשימת הציוד שיותקן בארון התקשורת ואופני חיבור של כל ציוד.
  • לא מסתפקים בציוד הקיים בלבד ולא שוכחים לכלול בתוכנית הציוד גם מקום ודרישות לצרכים עתידיים, בעת התרחבות הארגון. במקרים כאלה, לרוב, מדובר ב-Up-lift של 10-25% מהצורך הקיים.
  • על בסיס הנתונים בסעיפים הקודמים, קובעים מה גודלו של הארון לו אתם נזקקים ומאתרים את המיקום האופטימלי עבורו. מיקום זה צריך לענות על מספר דרישות עקרוניות, למשל, מיקום שאיננו מרכזי בארגון, אבל נגיש לתפעול, עם חיבור קרוב למקור חשמל וכן הלאה.
  • בוחרים ארון (או ארונות) תקשורת, שעונים על הדרישות הטכניות שלכם ואף מתאימים מבחינה חזותית לסביבה הארגונית (כן, ארונות תקשורת מגיעים במגוון גדול של צבעים, אבל, אם אתם רוצים ללכת על בטוח ולא להסתבך עם התאמת צבעים כעת או בעתיד, בחרו ארון תקשורת בצבע ניטראלי, לבן למשל).

לסיכום:

ארונות תקשורת הם חלק מציוד הכרחי בכל ארגון מפותח או מתפתח. בחירה נכונה ומדויקת של ארון התקשורת שלכם תבטיח כי הארגון יוכל לעשות בו שימוש עוד שנים רבות.