זיווד אלקטרוני בעולם מוצרי החשמל

ככל שמוצרי החשמל הם מורכבים ועדינים יותר, כך עולה הצורך להגן עליהם מפני מגע ותנועות שעלולים לפגוע בהם או מפני תנאים סביבתיים שעלולים לגרום בהם לנזקים ולהפחית את העמידות שלהם. בשל כך ישנה התפתחות בתחום הזיווד האלקטרוני. לוחות, שבבים, ושלל רכיבים זעירים הופכים את הזיווד האלקטרוני לנחוץ ולחלק בלתי נפרד ממוצר.

מהו בדיוק זיווד אלקטרוני?

זיווד, המגיע מהמילה מזוודה הוא מעטפת או אריזה ייחודית למכשירים אלקטרונים. הזיווד מגן על מכשיר החשמל מפני פגיעות חיצוניות שנגרמות בעקבות חדירת אבק ולכלוך למערכת, חדירת לחות ומים, פגיעה בעקבות נגיעות חוזרות ונשנות שמחדירות אל תוך פנים המוצר שומן או עלולות אפילו לגרום לתזוזה קלה של רכיבים עדינים בתוך המכשיר. גם נסיעות או הובלות שעובר המכשיר עד שהוא מגיע ליעדו עלולות לפגוע בו ולגרום לתזוזות לא רצויות. בנוסף,  הזיווד לא רק מגן על המכשיר מפני גורמים חיצוניים אלא גם מגן על הנוגעים במכשיר מפני פגיעות שהוא יכול לגרום כמו התחשמלות.

שימוש בזיווד ללקוח הפרטי

זיווד הוא בעל חשיבות גם בשימוש במוצרים החשמליים היומיומיים ביותר שכל אחד מאיתנו מחזיק בביתו. זיווד קיים בקומקומים חשמליים, מחשבים, תנורים, מכונות כביסה ועוד. ניתן לבחור בקופסאות זיווד ממתכת, פלסטיק ואפילו זכוכית. החברות המייצרות זיווד אלקטרוני משתדלות להתאים לכל מכשיר את הזיווד המתאים לו ביותר.

זיווד אלקטרוני במקומות ציבוריים

לזיווד האלקטרוני ישנה חשיבות רבה מאוד במקומות ציבוריים. במקומות ציבוריים עוברת כמות גדולה מאוד של אנשים מדי יום. במקומות ציבוריים השימוש הוא במוצרי אלקטרוניקה רבי עוצמה שאם יהיו מונחים ללא זיווד מתאים הם עלולים לגרום נזק לאנשים ובמיוחד ילדים שיימשכו לגעת בהם. דוגמה לכך היא מצלמות אבטחה. בכל קניון או מוסד ציבורי ישנן היום מצלמות אבטחה, כולל מצלמות נסתרות. הנחתה של מצלמה נסתרת בקופסת חשמל תגן עליה מפני פגיעות ונזקים אליהם היא חשופה אם לא תהיה בקופסת חשמל המהווה עבורה זיווד. כך גם מגוון מכשירים המונחים בחלל הציבורי ועלולים להינזק או לגרום לפגיעה בציבור האנשים.

איך לבחור את הזיווד המתאים?

בבחירת זיווד יש לשים לב למספר דברים:

  • הגנה על המכשיר: הזיווד צריך להיות עשוי חומר חזק שיגן על המכשיר מפני טלטולים, נגיעות ותנאים סביבתיים שעלולים לפגוע במכשיר, במיוחד כשמדובר על מכשירים הנמצאים בשימוש צבאי, תעופתי או ימי.
  • הגנה על המשתמש: הזיווד צריך להגן על המשתמש מפני מגע עם אזורים מסויימים במוצר שיכולים לגרום לו פגיעה.
  • שימוש קל ונוח: הזיווד צריך להיות מתוכנן כך שיהיה נוח לאחיזה וגם לפתיחה ופירוק לצורך תיקון.
  • מראה אסתטי: הזיווד הופך במקרים רבים לפנים של המוצר ולכן צריך להיות מעוצב באופן אסתטי ושיווקי.