זיווד אלקטרוני מבוסס סיבים אופטיים

על מה אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על זיווד אלקטרוני?

זיווד אלקטרוני הוא המארז של מערכת תקשורת סיבים אופטיים. הוא מעין "הבית" שלהם. מארזים אלה משמשים למטרות שונות, בין השאר לתקשורת צבאית, להפצת שידורי לווין ועוד.

הדרישות, ולכן גם האתגרים, הניצבים לפתחם של מתכני הזיווג ומפתחיו הם רבים ומורכבים ומחייבים להידרש להיבטים שונים כגון: עמידות המארז במשטר תרמי מחמיר, התאמת המארז לכל אחת מהתצורות, התייחסות לוריאציות רבת של מחברי כרטיסים במימדים שונים, עמידה בדרישות תווי תקן האיכות והבטיחות המחמירים והמחייבים, מאמץ להוזיל עלויות ועוד

מקצועיות ואמינות

פיתוח מארזי זיווד אלקטרוני מחייב שימת לב קפדנית ונוקדנית לפרטים הקטנים ביותר, תרתי משמע, לרבות, לעשרות פינים זעירים ועדינים, כדי למנוע כיפופם בעת הכנסת יחידות המשנה והוצאתן.

הזיווד האלקטרוני הוא  "הקופסה השחורה" של הסיבים האופטיים, המוח שלהם. מאגר הנתונים והביצועים.

מהות הזיווד האלקטרוני

זיווד אלקטרוני הוא שם כולל בעולם התוכן ההנדסי לכל מה שקשור למעטפת החיצונית של מוצרים, למארזיהם. מדובר בתחום מקצועי ייחודי, המחייב היכרות מעמיקה של חומרים ותהליכי ייצור, סוגי ציפוי, הרכבי צבעים, מוצרים משלימים, תהליכי הרכבה ועוד.

כאשר מדובר על זיווד אלקטרוני של סיבים אופטיים האתגר גדול אף יותר, היות שהמידע מוסתר ונדרשת רמה עליונה של איכות ושל אבטחה. כל מי שעוסקים בתחום עדים למהפכה שחוללו הסיבים האופטיים בתחומים מרכזיים בחיינו- עסקים, רפואה, ביטחון ובכל תחום תקשורת מחשבים.

זיווד אלקטרוני- עולם ומלואו

יצירת זיווד אלקטרוני כרוכה בידע בתחומים רבים. משולבים בה מדענים ומהנדסים המשתפים פעולה לייצור אבות טיפוס של מוצרים שונים וסדרות הנדרשת לעמוד בתקני איכות ובטיחות מהמחמירים שקיימים. דרישות הלקוח כופות לא פעם לוח זמנים קצר ותובעני המחייב ריכוז מאמץ. הזיווד עשוי לכלול ייצור פריטים על ידי מבלט (התאמה ייעודית לדרישות ייחודיות של כל לקוח), חיתוך בלייזר, ריתוך, צבע, צפוי, הדפסות וגימור מוקפד. מארזים שונים עשויים חומרים שונים ובהם פליז, פוי קרבונט, אלומיניום, ברונזה ועוד.

בשל חשיבות ה"מה שיש בו" נדרש גם ואולי בעיקר "הקנקן" להיות איכותי ובטיחותי, חסין ועמיד בפני השפעות חיצוניות כגון מזג אוויר קיצוני וחבלות קלות. המעטפת שומרת על התכולה. המארז אל הפרטים העדינים והמורכבים המהווים את ליבתו.