מפוחים לשימוש בכל מקום

מפוחים הוא שם כולל למכשירים גדולים וקטנים, בעלי עוצמות עבודה שונות ובעלי מנגנוני עבודה שונים במעט אלה מאלה. ניתן למצוא אותם בשימוש בתעשיה במיוחד, במטבחי מסעדות או אולמות אירועים, מחסנים, מתקנים חקלאיים וגם לשימוש אישי ככלי עזר לגינה או לעבודות טכניות כמו הלחמה או ריתוך בהן משב אויר חם מסייע לזירוז העבודה.

כיצד עובד המפוח?
מטרת המפוח התעשייתי היא לנקות את האויר בחלל סגור מחומרים מזיקים ולא טובים לנשימה כמו גזים ותוצרי לוואי אחרים. אלה נוצרים בעקבות תהליכי ייצור, במיוחד בתעשיה הכבדה אך גם בתעשיות קלות כמו תעשיית הפלסטיק, הטקסטיל ואף המזון. הם חיוניים גם למטבחי מסעדות האפופים בעשן וריחות כבדים ומחניקים של טיגון ובישול. מנגנון עבודתם של מפוחים שונים הוא דומה עם הבדלים קטנים. באופן כללי מבצע המפוח עבודה של יניקת האוויר על החומרים המזיקים שבו, סינון האוויר תוך השלכת החומרים המזיקים (לתעלה אם מדובר על מפוחי תעלה או לכיוון מעלה אם אלה מפוחי גג) ולאחר הסינון- דחיפת האוויר המסונן בחזרה אל החלל בו הוא מותקן.

בחירת המפוח המתאים לכל מקום
כיוון שישנם הבדלים בגודל המפוח, עוצמת עבודתו ואופן העבודה המדוייק שלו, ניתן להתאים לכל חלל את המפוח המתאים לו. אם מדובר על אולמות ייצור גדולים בהם נפלטים חומרים מזיקים בכמות גדולה, מפוחים צנטריפוגליים יוכלו להתמודד עם הסינון האינטנסיבי שיש לבצע. מפוח צנטריפוגלי מסתובב במהירות רבה וניתן להשוות את אופן השאיבה ומהירותה לסופת טורנדו השואבת אל תוכה הכל במהירות עצומה. כך יכול המפוח לשאוב את האוויר, לסננו ולדחפו חזרה במהירות וביעילות. כאשר מדובר על סינון עשן ניתן להתקין מפוח על הגג אשר בדומה לארובה יוציא את העשן לכיוון מעלה. כאשר בוחרים מפוח יש לקחת בחשבון את צורתו, את גודלו ועוצמת עבודתו וגם את מידת צריכת החשמל שלו. ככל שמפוח יהיה בעל עוצמות חזקות יותר הוא יצרוך כמות גבוהה יותר של חשמל, אך ניתן להשוות בין מפוחים זהים בעוצמתם באשר לצריכת החשמל שלהם. במפעלים אשר בהם נעשית פעולת הייצור 24 שעות ביממה ללא הפסקה נדרשים מפוחים עוצמתיים ואיכותיים במיוחד. ניתן לבחור מפוח בעל מנגנון השקטה. גם כך אולמות ייצור הם רועשים. לכן, אם ניתן לחסוך את רעש עבודת המפוח הדבר מהווה יתרון.